Ik ben weer terug in Nederland! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Celine Prevos - WaarBenJij.nu Ik ben weer terug in Nederland! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Celine Prevos - WaarBenJij.nu

Ik ben weer terug in Nederland!

Door: Celine Prevos

Blijf op de hoogte en volg Celine

27 Februari 2016 | Frankrijk, Parijs

Hallo lieve familie en vrienden,


Ik ben weer terug in Nederland! Na iets minder dan vijf maanden zit mijn Parijs-avontuur er weer op!


In de laatste week is er niet zo heel veel spannends meer gebeurd. De dagen bestonden vooral uit proberen de verhuizers niet in de weg te lopen en mijn spulletjes te bewaken.
Ook moesten we heel creatief zijn met bijvoorbeeld eten, aangezien elke dag er weer meer spullen ingepakt werden. Zo hadden we sinds dinsdag geen pannen meer. Lucie mocht kiezen wat we aten die avond, omdat de jongens bij een vriendje logeren waren. Ze wilde rijst… dat was een beetje moeilijk!

Op woensdag werden ook dingen als de tafel in karton ingepakt waardoor we niet meer thuis konden eten en thuis eigenlijk niets meer te doen hadden. Hierdoor zijn we met de kindjes en Estelle het ’s middags bij La Fourchette (zelfde principe als eten bij de Ikea, maar dan op z’n Frans :p) gaan eten. Hier hebben we ook huiswerk gemaakt. Je had de gezichten van alle andere mensen moeten zien haha! Vervolgens ging ik met Florian, Guillaume, Lucie en Iris naar de film ‘Mini et les voleurs du miel’ (Mini en de dieven van de honing). Dit was een tekenfilm, maar toch betrapte ik mezelf er op dat ik hem wel erg leuk vond. Misschien kwam dit doordat ik er alles van kon verstaan? :p Na de film wandelden we naar huis en toen gingen we met de hele bende naar het huis van Iris, Esteban etc. om daar gezellig te spelen! Het ’s avonds zijn we met de familie (Estelle, Philippe, Guillaume en Florian – geen Lucie aangezien ze bij een vriendinnetje was logeren) gaan uiteten bij een ‘Chinois à volonté’ oftewel een wokrestaurant. Dit was heel gezellig én lekker (op de sushi na, die is in Frankrijk gewoon niet lekker). Wat een fijne afsluiting van mijn tijd als hun Au Pair!

Op donderdag mijn tijd een beetje uitgezeten. Ik ben nog even in St. Quentin en Yvelines geweest, waar ik iets gegeten heb, maar dat was het dan ook. Om 16:00 heb ik de kindjes nog op school opgehaald en toen was het tijd om afscheid te nemen, want papa en Nicole waren daar. Dit ging echter heel snel, aangezien Florian saxofoon-les had en Guillaume en Lucie bij Esteban en Iris gingen spelen. Nadat ik ook van Estelle en Philippe afscheid genomen had, was het tijd om te gaan.
Toen zijn we richting hotel gereden. Onderweg kwamen we nog in een soort van file terecht, waar we nog heel hard gelachen hebben om een meneer die ondertussen op zijn trompet aan het spelen was. In Parijs kan alles…

Nadat we in het hotel ingecheckt hadden, zijn we nog met de metro naar Parijs gegaan. Hier nog wat rondgewandeld (het Hotel de Ville en de Notre Dame gezien) en vervolgens lekker gegeten in een Frans-Grieks restaurantje!

Op vrijdag zijn we eerst eten gaan kopen bij de Monoprix, om vervolgens richting het Montmartre te gaan. Hier met het liftje naar boven en toen voor de Sacre Coeur, in de zon, met een geweldig uitzicht over Parijs, van ons ontbijtje genoten. Hierna hebben we de Sacre Coeur nog bezocht en vervolgens voor de laatste keer naar Presteej gaan luisteren. Ik had het nieuwe album in mijn handen die ik met Daniela bij de FNAC had gekocht en dat viel ze op toen ik geld in het bakje ging gooien. Ze waren super blij en toen kreeg ik dus een handtekening en heb ik eventjes met ze gepraat! Daarna eventjes over het Place du Tertre gelopen en toen weer met het liftje naar beneden en met de metro richting Arc de Triomphe. Na deze bezichtigd te hebben gingen we naar de Eiffeltoren, waar we ook iets hebben gegeten met uitzicht, natuurlijk, op de Eiffeltoren! Vervolgens nog het Louvre bekeken en hier ook nog van de zon genoten! Hierna zijn we even terug gegaan naar de kamer, waar we eventjes uitgerust hebben haha! :p Daarna zijn papa en ik nog met de metro naar LaFayette geweest, waar we nog van het uitzicht over Parijs en de ondergaande zon konden genieten. Vervolgens nog een stukje gewandeld en de Opera bekeken. Toen gingen we weer richting hotel, waar we met z’n drietjes nog voor een restaurantje gezocht hebben en uiteindelijk bij een leuk tentje heerlijk gegeten hebben! Wat was dat lekker… en veel! En wat hebben we veel gelachen! Op de terugweg naar het hotel kwamen we nog langs het café waar we in 2014 met de Parijsreis van school twee avondjes waren geweest. Bij het zien daarvan, moest ik lachen om de fijne, grappige herinneringen die terugkwamen!

Op zaterdag hebben we het ’s ochtends nog ontbeten en toen was het echt tijd om Parijs vaarwel te zeggen en een eind te maken aan mijn geweldige reis! Aan alles komt een einde…! Thuis hing een hele mooie ‘Welkom-thuis’ tekening van Fenna! Dat is fijn thuis komen! Die dag en in de dagen erna kon ik ook eindelijk iedereen weer zien en knuffelen. Wat had ik dat gemist!

Zowel deze afgelopen daagjes met papa en Nicole, als de afgelopen vijf maanden waren zó fijn, zó leuk en wat heb ik het naar mijn zin gehad! Ik heb een ongelofelijk fijne tijd gehad; ik heb geweldige mensen leren kennen, mooie momenten beleefd en enorm veel kennis en ervaring opgedaan. Dit pakt niemand me meer af!


Op dit moment mis ik Parijs natuurlijk wel een beetje, al vind ik het ook nog steeds ontzettend fijn om weer thuis te zijn!

Toen ik een tijdje in Parijs was, dacht ik dat de stad die ooit voor mij het paradijs leek te zijn, nu zijn magie verloren had. Maar richting het einde van mijn reis kwam ik er achter dat dit niet helemaal waar is. Nu ik er zo’n lange tijd ben geweest, is alles natuurlijk vanzelfsprekender geworden, het nieuwe was er een beetje van af en Parijs bleek ook maar gewoon een stad te zijn, net als Heerlen, net als Maastricht (alleen is er nét dat beetje meer te doen). Toch zullen mijn ogen nog steeds oplichten als ik iemand over Parijs hoor praten. Eerst omdat het over mijn lievelingsstad ging, nu omdat ik dan kan vertellen dat ik er 5 maanden gewoond heb en ik daar een prachtige tijd heb beleefd. Ik kwam erachter dat mijn over-de-oren-verliefdheid voor Parijs, was overgegaan op houden van.


Ik wil jullie allemaal bedanken omdat jullie elke keer mijn blog hebben gelezen, berichtjes achtergelaten hebben, een kaartje gestuurd hebben of mij misschien zelfs zijn komen opzoeken! Zonder al die lieve berichtjes en skype-gesprekken was mijn reis lang niet zo fijn als dat deze nu geweest is, dankjewel!



Heel veel liefs, nu weer vanuit Nederland!


Celine

  • 27 Februari 2016 - 18:00

    Hilco:

    Wanneer ga je weer?

  • 27 Februari 2016 - 18:13

    Francis:

    Alweer n geweldig verhaal! Op naar t volgend avontuur en hopelijk gaan we dan ook weer Skype , veel bezoekjes brengen in de stad waar je naar toe gaat...................maar ook weer heerlijk om je in het echt te knuffelen.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 17900

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 31 Januari 2019

Studeren in Madrid

31 Juli 2017 - 16 December 2017

Stagiaire in Málaga

27 September 2015 - 27 Februari 2016

Au Pair in Frankrijk

Landen bezocht: