Eerste maand, eerste dag school én eerste visite! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu Eerste maand, eerste dag school én eerste visite! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu

Eerste maand, eerste dag school én eerste visite!

Blijf op de hoogte en volg Celine

23 September 2018 | Spanje, Madrid

Hallo lieve familie en vrienden,


Ondertussen ben ik alweer een klein maandje in het mooie Madrid en jullie vragen je vast af (of niet) wat ik hier allemaal aan het doen ben. De vakantie is voorbij (ook al is het nog steeds rond de 30 graden) en school is ondertussen alweer begonnen. Benieuwd wat we met onze vrije tijd doen? Lees dan vooral verder!


Zondag leerden we onze tweede huisgenoot kennen. We wonen nu met z’n vieren: Fab en ik, Fernando die van de Dominicaanse Republiek komt en Johan uit Denenmarken. Het ’s avonds gingen we naar Terrazassion, een feestje bij Terraza Atenas. Helaas begon het te regenen en was het feestje eerder afgelopen dan we op gerekend hadden dus zijn we maar naar huis gegaan en hebben we ons kamertje maar versierd met de slingers, kaarsjes etc. die we overdag bij de HEMA gekocht hadden. Aangezien school woensdag pas begint, hadden we maandag dus nog een dagje vrij. Overdag zijn we naar El Retiro (of voluit Parque del Buen Retiro) geweest, het grootste park van Madrid. Ooit hoorde dit park tot het kasteel van Felipe IV, maar ondertussen is het kasteel verdwenen en is alleen het park nog over. We hebben heerlijk van het zonnetje genoten in het park en rondgewandeld. Ook hebben we met een bootje over de vijver die voor het standbeeld van Alfonso XII ligt gevaren en het Palacio de Cristal bezocht. Wat was dat mooi zeg! El Retiro is een prachtig park en nu al één van mijn favoriete plekjes in Madrid! Wat was het een fijne dag! Het ’s avonds zijn we met Johan en een paar vrienden van hem op stap geweest. Eerst hebben we iets gedronken bij 100 montaditos, een restaurantje in Madrid waar je heel goedkoop en lekker kunt eten en daarna zijn we naar de Fucking Monday party van Citylife Madrid geweest. We hebben zo’n plezier gehad en de hele avond alleen maar gedanst en gelachen! Top avond! Dinsdag kregen we er twee nieuwe huisgenoten bij: Winston uit de USA en Alice uit Italië. Overdag zijn we eventjes naar school geweest om het een en ander te regelen en het ’s avonds hebben we met Johan en Winston de film Veronica gekeken, een hele enge horrorfilm die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal en zich afspeelde in Madrid. Ik hoef denk ik niet te vertellen dat ik die nacht niet zo heel lekker heb geslapen hè… Woensdag was onze eerste dag school. We volgen, zoals ik waarschijnlijk al eerder verteld heb, de minor Business Administration aan ESIC Business & Marketing School in Pozuelo. Dit is een privéschool en heeft een aardig goeie reputatie: ze staan op de 23e plaats voor beste business school in de hele wereld en is de 3e beste business school in Spanje. We mogen dus best trots zijn dat we hier dit semester mogen studeren! We hebben les van maandag tot en met donderdag. Op maandag hebben we les van 14:00 tot 22:00 met twee tussenuren en de rest van de week van 17:00 tot 22:00. Hier moeten we wel nog een beetje aan wennen, maar dat komt waarschijnlijk vanzelf goed. Onze klas bestaat voor ¼ uit internationale studenten en ¾ uit Spaanse studenten. Iedereen is heel aardig en de lessen zijn ook allemaal erg interessant! Deze week kwam er nog een huisgenoot bij: Eder/Fernando 2 (aangezien we twee Fernando’s in ons huis hebben wonen) uit Mexico. Op donderdag hadden we een toets om ons niveau van Spaans in te schatten voor de Spaans lessen die we gaan volgen en zijn we allebei in de B2 klas ingedeeld. Zijn we toch nog niet alles vergeten wat we in Málaga geleerd hebben haha! ;) Vrijdagavond waren we uitgenodigd op een welkomstfeestje bij een klasgenootje thuis en daarna zijn we nog met een aantal klasgenoten op stap geweest. Het was erg gezellig en een top manier om elkaar allemaal wat beter te leren kennen. Op zaterdag ben ik met Alice eventjes de stad in geweest en het ’s avonds zijn we wat gaan drinken bij 100 Montaditos met Fabiënne, onze huisgenoot Johan en zijn vrienden (Simon uit Duitsland en Ruben en Erik uit Nederland). Toen 100 Montaditos dichtging, hebben we thuis nog wat gedronken en naar muziek geluisterd dat op dit moment trending is in het land waar iedereen vandaan komt. Dat was heel erg grappig! Op zondag spraken we af met Cristina, een van onze Spaanse klasgenootjes, en zijn we eerst naar Gymage, een fancy rooftop, geweest en heeft Cristina vervolgens tourguide gespeeld en ons Templo de Debod en het prachtige uitzicht over Madrid, met het Palacio Real op de voorgrond, laten zien. Het was een hele gezellige middag! Het Templo de Debod is een Egyptische tempel die Egypte aan Madrid cadeau heeft gedaan. Best wel indrukwekkend dus! Op maandag begon school weer en zijn we het ’s avonds naar Fucking Monday geweest met “de jongens” (Johan, Erik, Ruben en Simon) en nog een aantal andere mensen. Ondanks dat het heel erg druk en enorm warm was, was het wel weer een gezellige avond! De rest van de week bestond vooral uit naar school gaan, laat thuis komen, laat eten en de dag erna dus uitslapen, waarna het riedeltje weer opnieuw begon. Op vrijdag zijn Fab en ik overdag naar het zwembad bij Lago geweest en het ’s avonds ging ik naar het vliegveld om mijn eerste visite op te halen! Amy kwam een weekendje op bezoek!! Vrijdagavond zijn we gezellig met z’n drietjes bij Tapa Tapa gaan uiteten. We hadden heel veel typsich Spaanse/Madrileense tapas besteld en het was heerlijk! Zaterdagochtend zijn Eem en ik ergens gaan ontbijten en hebben we daarna een toeristisch rondje door Madrid gemaakt. Eerst langs Plaza Mayor en Puerta del Sol. Toen naar Plaza de España en naar het Palacio Real, wat we ook van binnen bezocht hebben. Wat was dat mooi zeg! Vervolgens zijn we naar Retiro Park geweest en hebben we hier door het park en langs het standbeeld van Alfonso XII gewandeld en het Palacio de Cristales bezocht. Zoals de meesten van jullie ondertussen weten, ging het niet zo goed met mij dit weekend en hebben we vervolgens 5 uur op de Urgencias doorgebracht. Ik had al twee dagen enorme steken in mijn maag en kon van de pijn nauwelijks lopen. Na 5 uur mocht ik eindelijk gaan. Het ’s avonds zijn we nog bij een Italiaan pizza gaan eten, maar ik had geen honger. Ik niet.. Dat komt niet vaak voor, hè? Daarna ben ik maar snel mijn bed ingedoken (met 39,7 graden koorts) in de hoop dat ik me zondag beter voelde. Dit was gelukkig ook zo, maar voor de zekerheid hebben we het toch maar rustig aan gedaan zondag. Het ’s ochtends hebben we bij de supermarkt ontbijt gehaald en in de middag zijn we naar de rooftop Círculo de Bellas Artes gegaan. Later heeft Fab zich ook nog gezellig bij ons gevoegd. De rooftop was echt heel erg mooi, met een aantal schaduwplekken en watersproeiers wat heel aangenaam was en een fantastisch uitzicht over Madrid, met het Plaza de Cibeles en het Metropolitan gebouw op de voorgrond! Het ’s avonds zijn we nog met z’n drietjes gaan eten bij 100 Montaditos. Maandag moesten we weer naar school en vloog Eem helaas weer terug naar Nederland. Ondanks dat we het rustiger aan hebben moeten doen dit weekend omdat ik (op z’n zachts gezegd) niet top fit was, hebben we ons toch enorm vermaakt en was het heel gezellig. Ik vond het super leuk om Eem weer te zien en weer even bij te kletsen (want als je 5 uur samen op de Urgencias zit, dan heb je daar wel tijd voor haha! ;)). Ook heeft Eem trouwens foto’s meegenomen van jullie allemaal die ik bij de HEMA had laten afdrukken en daarmee heb ik mijn hele muur mee behangen dus dat ziet er ook alweer een stuk gezelliger uit! Dinsdag hebben Fab en ik bananencake gebakken en woensdag zijn we met de jongens wat gaan drinken. Vrijdagavond ben ik voor het eerst naar Joecom geweest: een studenten symfonieorkest. Het was zó leuk, maar ook zó vermoeiend aangezien ik me de hele tijd moest concentreren op het Spaans én ook nog moest spelen. Iedereen is ook heel aardig en ik moest beloven dat ik volgende week na de repetitie mee ga iets drinken haha! We zijn met vier hobo’s (wat belachelijk veel is), maar deze repetitie waren we maar met z’n tweeën. De andere hoboïst zit op het conservatorium, maar kreeg tijdens de repetitie van de dirigent te horen dat hij een stuk meer zoals mij moest spelen. Daarna vroeg de dirigent aan mij of de solo partij ook in mijn partij stond (ik speel namelijk tweede nu) en toen ik zei dat dat niet zo was, zei hij dat ik de partij van de eerste hoboïst dan maar even moest pakken. Enorm ongemakkelijk zo op mijn eerste dag, maar stiekem ook wel erg leuk haha. Op het einde moest iedereen die nieuw was zich voorstellen. In het Spaans! Dat was even spannend, maar ging gelukkig wel goed. We spelen drie stukken die stuk voor stuk echt prachtig zijn en 25 november hebben we al een concert! Spannend! Korte samenvatting: het is heel erg leuk allemaal! Wat zou opa trots zijn geweest! Op zaterdag zijn we een beetje door Madrid gaan wandelen met het doel nieuwe plekjes te ontdekken. We zijn in de buurt Malasaña geweest en hier lekker geluncht op een leuk terrasje op een binnenplaastje. In de namiddag hebben we nog appelflappen gebakken en het ’s avonds zijn we op stap geweest met “de jongens” en nog twee meisjes. Eerst zijn we bij Manama geweest en daarna bij Joy Eslava. Het was weer een enorm gezellige avond en ik heb weer lekker gedanst haha! Op zondag hebben we eerst uitgeslapen en zijn we daarna met Eder en Winston bij Zielou geweest. Hier was (weer) een welkomstfeestje voor alle internationale studenten met open buffet. Iedereen was moe en de muziek stond zo hard dat we elkaar niet konden verstaan, maar de locatie was wel heel erg mooi. Toen was het weekend weer afgelopen en weer tijd voor een nieuwe schoolweek!

Zo, nu zijn jullie weer op de hoogte van mijn leven hier in het mooie Madrid en ik gok ondertussen weer een half uurtje verder na het lezen van dit halve boekwerk. Hopelijk is het in Nederland ondertussen niet al te koud geworden en gaat het goed met jullie allemaal!

Tot snel! ¡Hasta pronto!

Liefs Celine

  • 24 September 2018 - 15:19

    Francis:

    Heerlijk om te lezen dat het goed met je gaat, hopelijk komt van leren ook nog wat

  • 01 Oktober 2018 - 17:45

    Finy:

    Lieve Celine,
    Ik weet niet hoe het kon, maar eerder heb ik jou bericht niet kunnen lezen, en gelukkig nu wel.
    Wat een heerlijk verhaal wat je allemaal mee maakt, geweldig !!!

    Geniet ook ..

    Lieve groet, en pas goed op je zelf..

    Tante Finy...xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 17897

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 31 Januari 2019

Studeren in Madrid

31 Juli 2017 - 16 December 2017

Stagiaire in Málaga

27 September 2015 - 27 Februari 2016

Au Pair in Frankrijk

Landen bezocht: