Familiebezoek, concert en laatste avondjes! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu Familiebezoek, concert en laatste avondjes! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu

Familiebezoek, concert en laatste avondjes!

Blijf op de hoogte en volg Celine

23 December 2018 | Spanje, Madrid

Het was weer tijd bezoek! Precies een maand nadat Kiek in Madrid was, kwamen pap en Nicole mij opzoeken! Wat had er naar uitgekeken!

Vrijdagochtend ben ik ze op het vliegveld gaan ophalen en zijn we daarna hun spulletjes bij mij in het appartement gaan leggen aangezien ze nog niet in hun Airbnb konden. We zijn toen lekker gaan lunchen bij Café & Té en vervolgens via Teatro Real naar Palacio Real gewandeld. Hier stond een super lange rij dus besloten we eerst de Almudena te bezoeken. Wat blijf ik deze kathedraal mooi vinden zeg! Toen bedacht ik me dat we ook gewoon online kaartjes konden kopen voor het paleis en liepen we zo langs de rij naar binnen. Ook het paleis blijft me elke keer verbazen. Hoe vaak ik het ook bezoek. Voeg deze ook maar toe aan het lijstje van mooiste gebouwen in Madrid hoor! ;) Nadat we het paleis bezocht hadden, hebben we even uitgerust en wat gedronken bij Taberna Real, een echte Spaanse taberna naar mijn mening. Wat een drukte zeg! Hierna zijn we de koffers gaan ophalen en naar de Airbnb in Malasaña gegaan, waar pap en ik nog een beetje de buurt hebben verkend en nog iets gedronken hebben in een restaurantje om de hoek. Hier haalde Nicole een grote zak pepernoten uit haar koffer en een chocolade letter voor mij en Fab. Ieder bezoek dat de laatste maand gekomen is, heeft wel iets van sinterklaas snoepgoed meegenomen haha. Zo lief! Het ‘s avonds heeft Fab zich bij ons aangesloten en zijn we met z’n vieren gezellig gaan uiteten bij El 3 de Galdós. Wat was dit lekker zeg! Fab en ik hebben een hele goeie radar om slechte restaurantjes te vinden. Zo kunnen we bijvoorbeeld anderhalf uur lopen op zoek naar iets wat de moeite waard is en dan nog op de verkeerde plek eindigen. Maar dit was misschien wel de lekkerste tapas die we tot nu toe in Madrid gegeten hebben! Gelukkig hebben we nog genoeg tijd om meer lekkere tentjes te vinden! Op zaterdag ben ik met pap en Nicole gaan ontbijten en hebben we daarna Retiro bezocht. Hier hebben we rustig van de muzikanten genoten en lekker op ons gemak rondgewandeld en nog iets gedronken. Vervolgens zijn we met de metro terug naar Puerta del Sol gegaan, waar we nog een stukje Calle de Alcalá opgelopen zijn en vervolgens hebben we bij La Cueva geluncht en Plaza Mayor bezocht waar ze bezig waren met het opbouwen van de kerstmarkt. Het ’s avonds zijn we nog met z’n vieren iets gaan drinken en kregen we de hele tijd opnieuw een soort tapas: pincho met jamon serrano, tortilla de patatas, ensalada rusa etc. Heel erg lekker! Het was een hele gezellige avond en wat hebben we gelachen! Op zondag hebben we het voetbalstadion Santiago Bernabéu van Real Madrid bezocht (van buiten) en zijn we daarna met de metro terug naar Sol gegaan. Hier zijn we naar Mercado San Miguel geweest en hebben we vervolgens bij een Belgisch ‘Cafeeke’ op het terras iets gedronken. Het ’s avonds zijn we met z’n drietjes gaan uiteten en omdat we het goed én lekker wilden afsluiten zijn we terug gegaan naar hetzelfde plekje als vrijdagavond, maar hebben we weer allemaal andere dingetjes uitgeprobeerd… Okay, bijna allemaal. Sommige dingen waren gewoon zó lekker, dat we ze nog wel een keer wilde haha! Op maandag zijn we het ’s ochtends nog naar Cibeles geweest en hebben we op Círculo de Bellas Artes nog van het uitzicht genoten. Daarna was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen en voor mij om naar school te gaan. Het weekend ging veel te snel om, maar wat was het fijn om pap en Nicole te laten zien waar ik de afgelopen dagen mijn tijd heb doorgebracht en ze mee te laten ontdekken hoe mooi Madrid is! :)

Ook kreeg ik deze week een heel lief pakketje vanuit Nederland: een hele grote doos met lieve tekeningen, kaartjes, knutselwerkjes en snoepgoed van Fenna, Tess, Rico en Sandra! Zo lief!

In de week na mijn bezoek begon het langzaam druk te worden. Ik heb in drie weken tijd namelijk 9 examens en 8 presentaties dus dat is even hard werken! Door de week ben ik dan ook vooral bezig geweest met leren, maar in het weekend was het tijd voor iets heel leuks!!! Ik had namelijk mijn eerste (en helaas ook meteen laatste) concert met JOECOM, het orkest waar ik elke vrijdag mee repeteer! Vrijdagavond, zaterdag van 13:00 tot 19:00 en zondag van 17:00 tot 19:30 hadden we nog repetities en zondagavond om half 8 was het dan eindelijk zo ver! Maar daar zo meer over. Op zaterdagavond ben ik nog mee gaan uiteten met Fab en Anouk (een vriendinnetje van Fab die op bezoek was) bij een leuk, voor ons nieuw (en niet slecht, goed hè?) restaurantje in Sol, wat heel gezellig was. De rest van mijn vrije tijd heb ik aan school besteed. Dus zondagavond!! Om half 8 hadden we concert en het thema was ‘Viaje a Oriente’ wat ‘Reis naar het Oosten’ betekent. We speelden allemaal muziek met een Oosterse invloed en het decor (en onze accessoires zoals bijvoorbeeld de tulband die we bijna allemaal op ons hoofd hadden haha) was ook ingericht alsof we in een Oosters sprookje terecht waren gekomen. Het was heel mooi gedaan en gaf echt sfeer aan het concert. O, en we speelden zo’n mooie muziek: Bacchanale van Saint-Saëns, The Prince of Egypt, Egyptian March van Strauss, de Aladdin Suite van Nielsen en ga maar door. Ik heb er zo van genoten! Het allermooiste was dat bijna al mijn huisgenootjes er waren! Fab met Anouk, Johan met Jonas (een vriend die op bezoek was), Eder, Winston en Alice. Zo super lief! Ik had al enorm veel zin in het concert, maar dit maakte het nog zeker drie keer zo speciaal. Ik werd er stiekem zelfs een beetje emotioneel van toen ik na afloop van het concert ze daar met z’n allen zag staan. het concert zijn we met z’n allen nog pizza gaan eten bij een klein Italiaans restaurantje. Wat een mooie avond! Wat zou opa trots zijn geweest!

Vanaf maandag begon de drukte helaas echt dus ook deze week waren we vooral bezig met studeren, naar school gaan en slapen. Nog eventjes volhouden en dan hebben we vakantie én tijd om Madrid weer meer te gaan ontdekken en nog dat beetje beter te leren kennen!
Na anderhalve week vol met toetsen en presentaties, was het weer tijd voor bezoek! Op dinsdag vlogen mama, oma en Leon naar Madrid. Dinsdagavond ben ik na school snel naar Lavapiés – de buurt waar ze hun hotel hadden – gegaan en zijn we met z’n vieren gezellig iets gaan drinken en vervolgens bij NAP gaan eten. NAP is een Italiaans restaurant waar we toevallig langs kwamen. Later bleek het een van de bekendste Italiaanse restaurantjes in Madrid. Woensdag moest ik natuurlijk ook weer naar school en zijn mama, oma en Leon ondertussen naar El Retiro geweest. Aangezien ik op woensdag altijd in mijn tussenuur op school eet, hebben we niet samen gegeten, maar ben ik wel daarna nog langs gegaan voor iets te drinken. De batterij van mijn telefoon was leeg, dus kon ik La fundamental – het barretje waar ze zaten – niet vinden. Gelukkig werkt de ouderwetse manier van mensen vragen ook nog en was er een aardige mevrouw die haar hond aan het uitlaten was en dezelfde kant op moest en mij dus bijna persoonlijk bij La fundamental heeft afgezet haha. Meteen weer even een kans gehad om mijn Spaans te oefenen! Daar waren er deze week sowieso wel meerdere van! Op donderdag zijn we via Plaza de España naar Teatro Real, Plaza de Oriente en Palacio Real gegaan en hebben we natuurlijk ook nog de Almudena bezocht. Ondertussen weten jullie wel wat alles is denk ik haha, dus hoef ik het niet meer uit te leggen! ;) Hierna zijn we iets gaan drinken bij een Cervecería aan Calle Mayor en na de hele Calle Mayor afgelopen te hebben en bijna in elk toeristenwinkeltje gestopt te zijn, hebben we bij Café & Tapas een lekker broodje gegeten. Alleen viel die helaas iets kleiner uit dan verwacht, hè oma en Leon? Nadat onze buikjes weer gevuld waren, zijn we via de kerstmarkt op Plaza Mayor naar mijn appartement geweest waar ik mama, oma en Leon een rondleiding heb gegeven. Laten we zeggen dat ze erg onder de indruk waren haha! Aangezien mijn appartement op drie keer vallen van Puerta del Sol ligt, zijn we hier ook nog naar toe geweest, maar wat was het hier druk zeg! Het is de laatste tijd – vanaf dat de kerstlichtjes aangingen eigenlijk – sowieso erg druk in Madrid. Om de drukte te ontvluchten zijn we Calle Alcalá opgelopen en via een ‘onbekende’ route richting Gran Vía gelopen. Onderweg gingen opeens mama’s en oma’s telefoon om de beurt af en kregen we een videoverzoekje van Fenna, Tess, Jipp en Rico. Leuk om die gezichtjes even te zien! Ook Gran Vía was natuurlijk super druk en toen we ons een weg door de drukte gebaand hadden, hebben we in Callao iets gedronken en vervolgens bij El 3 de Galdós in Malasaña heerlijk gegeten. Op vrijdag zijn we met de bus naar Toledo geweest. Toledo is een prachtige stad, maar helaas was het nét de dag die wij uitgekozen hadden mistig en héél erg koud. Desondanks hebben we veel gezien én natuurlijk het erg gezellig gehad met elkaar. Oh, en vergeet lekker gegeten en gedronken natuurlijk niet. Toen we terug naar de bus liepen, gingen net de kerstlampjes aan. Je hoorde iedereen ‘ohh’ zeggen haha. Ik moet zeggen dat de versiering in Toledo misschien nog wel mooier is dan die in Madrid! Bij terugkomst in Madrid, hebben we bij PrimaDonna nog lekker gegeten en toen was het weer tijd om te gaan slapen. Wat gaan zo’n dagen toch snel hè! Zaterdag was het Leon’s verjaardag en terwijl ik een paar uurtjes aan school gewerkt heb, zijn mama, oma en Leon een wandelingetje door Lavapiés gaan maken. Na een paar uurtjes studeren (want de examens zijn helaas nog niet klaar) hebben we elkaar eindelijk weer ontmoet in een barretje in Cava Baja in La Latina. Na hier gezellig een drankje gedaan te hebben, zijn we richting Palacio de Cibeles geweest. Het plan was om hier naar het dak te gaan, om over Madrid heen te kijken, maar helaas was de rij veel te lang. Gelukkig was de kerstversiering hier ook heel mooi en hebben we ons toch nog goed vermaakt. Het ’s avonds zijn we nog lekker gaan eten en had ik stiekem in het Spaans een verjaardagsverassing voor Leon besteld: een toetje met een kaarsje er op. Stiekem ben ik best wel trots op hoe makkelijk het Spaans praten soms gaat én dat mensen me ook daadwerkelijk begrijpen haha! :) Op zondag was het na het ontbijt helaas al weer tijd om afscheid te nemen, maar gelukkig is het bijna kerstmis en mag ik de feestdagen fijn thuis met mijn familie doorbrengen. Ik kan aftellen tot kerstmis met de zelfgemaakte advent kalender die mama gemaakt heeft met allemaal kleine cadeautjes. Heel leuk! Ook geldt hetzelfde als twee weken geleden: wat ben ik trots dat ik ook mama, oma en Leon de stad heb kunnen laten zien die in de afgelopen paar maanden toch wel een beetje als thuis is gaan voelen!
Op zondag heb ik de rest van de dag geleerd. Maar natuurlijk moet je tijdens het vele studeren, ook even een study break inlassen.. en dus zijn Fab, Johan en ik een kerstboom gaan kopen op Plaza Mayor en hebben we deze vervolgens nog opgetuigd. Nu is ook ons appartementje helemaal klaar voor de kerstsfeer! Het was wel een hele ervaring om op Plaza Mayor een kerstboom uit te zoeken en die door het drukke Madrid mee naar huis te nemen haha! Wel super leuk :)

De week die erna kwam had ik elke dag wel een toets, presentatie of deadline, met het absolute hoogtepunt op vrijdag: de presentaties van ieder groepje hun marketingplan van vijf tot half elf het ’s avonds! We moesten allemaal onze telefoon inleveren aangezien de leraar wilde dat iedereen van elkaar zou leren en dat de groep die aan het presenteren was het kon zien als de zaal verveeld was. Geloof mij maar: iedereen is verveeld na 5,5 uur naar marketingpresentaties luisteren. Gelukkig werd ons harde werk beloond (heel veel uur op school doorgebracht én soms tot 23:00 op school geweest) en ging de presentatie goed! Ik was ook stiekem best trots op ons plan en de ideeën die we hadden bedacht voor Meliá Hotels (het onderwerp van ons marketing plan). Het ’s avonds moest gevierd worden dat onze tentamens er bijna opzaten en zijn we met de vaste groep naar ICON geweest. De rest van het weekend hebben we nog geleerd voor het marketing tentamen voor maandag en het Spaans tentamen van dinsdag. Hierna zitten alle tentamens er presentaties er op voor dit jaar! In januari hebben we nog één tentamen en voor de rest kunnen we nog van onze tijd in Madrid gaan genieten en ons voorbereiden op de stage die we bij terugkomst in Nederland gaan lopen.

Maandag en dinsdag hadden we dus de laatste tentamens. Woensdag zijn we het ’s ochtends gaan sporten en daarna gaan lunchen en inkopen gaan doen voor Secret Santa, wat we met het huis op donderdag deden. Woensdagavond zijn we met de vaste groep op stap geweest. Eerst hebben we beer pong en andere spelletjes gespeeld bij de jongens thuis en daarna zijn we naar Kapital geweest! Onze laatste avond stappen met z’n allen! Ook donderdag zijn we nog even de stad in geweest om cadeautjes te kopen. Donderdagavond was het zo ver: eerst zijn we met z’n allen bij Grazie Mille gaan eten en daarna hebben we Secret Santa (ongeveer hetzelfde als surprise) gedaan. Ik had Winston en aangezien hij met kerstmis niet naar huis gaat als enige, had ik hem een ‘Home alone on Christmas survival box’ gemaakt en had ik het hoofd van alle huisgenoten op kerstelfjes geplakt zodat hij niet alleen was haha! Hij vond het heel erg leuk gelukkig! Na een super gezellige avond met gedichten, liedjes en natuurlijk veel cadeautjes, zijn we met een paar huisgenoten en de jongens nog iets gaan drinken in de stad. Op vrijdag zijn we weer de stad in geweest, maar deze keer voor kerstcadeautjes! Aangezien het Erik’s laatste dag in Madrid was zijn we (Fab, Johan, Ruben, Erik en ik) het ’s avonds gaan uiteten bij Honest Greens in Malasaña, daarna gaan bowlen (ik had bijna gewonnen, maar helaas toch nét niet) en uiteindelijk zijn we nog iets gaan drinken bij Sala Equis. Dit is een oude bioscoop, omgetoverd tot bar en waar ze wel nog een film draaien. Heel gaaf! Het was een ontzettend gezellige avond en wat hebben we weer gelachen! Op zaterdag zijn we ook nog eventjes kerstcadeautjes gaan kopen en ben ik samen met Winston boodschappen gaan doen aangezien we het ’s avonds met de overgebleven huisgenoten (de rest is al naar huis voor kerstmis) – Winston, Fab, Alice en ik – gekookt, gezellig samen gegeten en spelletjes gespeeld. Het was Alice’s laatste avond en ook weer een hele gezellige avond. Langzaam begint iedereen naar huis te gaan en beginnen wij te beseffen dat het ook voor ons langzaam er op zit helaas. Het is nu zondag en over een uurtje vertrekken we naar het vliegveld en vliegen we terug naar Nederland om kerstmis te vieren met onze lieve familie! Ik heb heel veel zin om iedereen weer te zien en samen de kerstdagen door te brengen, maar ik ben ook heel blij dat ik de 28e weer terug naar Madrid vlieg om nog twee hele mooie weken ervan te maken!

Feliz navidad en heel veel liefs,

Celine

  • 03 Januari 2019 - 07:45

    Finy:

    Hoi Celine,

    Wat heb ik weer genoten van je verhaal, wat jij nu hier mee maakt neemt niemand meer van je af .
    Heerlijk toch ..
    geniet nog van die paar dagen in Madrid..

    liefs, tante Finy..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 17857

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 31 Januari 2019

Studeren in Madrid

31 Juli 2017 - 16 December 2017

Stagiaire in Málaga

27 September 2015 - 27 Februari 2016

Au Pair in Frankrijk

Landen bezocht: