Ik ben verliefd! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu Ik ben verliefd! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu

Ik ben verliefd!

Blijf op de hoogte en volg Celine

14 Januari 2018 | Spanje, Málaga


¡Hola!


Zoals jullie weten heb ik inmiddels afscheid moeten nemen van het mooie Málaga en ben ik al weer een klein maandje thuis. Het was super fijn om iedereen weer te zien en de feestdagen samen met mijn lieve familie te vieren, maar natuurlijk mis ik Málaga (zeker het lekkere weer daar) ook wel een beetje! In mijn laatste weken – zeg maar rustig maanden – in Málaga heb ik eigenlijk geen tijd meer gehad om aan mijn reisverslag te schrijven. Aangezien er bijna geen tijd was om te schrijven, heb ik natuurlijk nog veel beleefd en dat wil ik jullie natuurlijk niet onthouden! Dus bij deze een korte – jullie kennen me, zo kort wordt het vast niet – update!


Maandag 2 oktober had ik eerst 2 uurtjes school en daarna ik met Marta een groep Noorse jongeren door de stad rondgeleid en de Alcazaba bezocht. Het ’s avonds heb ik met mama geskyped. Dinsdag had ik eerst weer stage en daarna heb ik museum Aduana bezocht aangezien ik daar woensdag samen met Rafa een tour moest doen en het dus wel handig was als ik de weg een beetje kende. Vrijdag was ik vroeg klaar met stage aangezien ik maandag extra uren gemaakt had en heb ik mijn vrije middag lekker op het strand door gebracht. Het was nog heerlijk 27 graden. Genieten! Vrijdagavond heb ik geskyped met papa en Nicole en daarna ben ik nog met Fabiënne en Kiki de stad in geweest wat super gezellig was… totdat Kiki’s telefoon gestolen werd. De dag erna ben ik dus met Kiki mee gegaan naar de politie. Eerst naar het dichtstbijzijnde politiebureau in El Palo gelopen, maar deze bleek dicht te zijn. Er was wel één politieagent en hij zei dat we beter naar het politiebureau in het centrum konden gaan. Dus wij op weg naar het centrum. Hier zat het politiebureau IN de tourist office. Hoe raar is dat? Hier zijn we een hele tijd geweest en aangezien we verteld hadden dat we in Spanje waren om Spaans te leren, moesten we van de politie Spaans praten haha! Weer een leermomentje, toch? Toen we bij de politie klaar waren, zijn we nog de stad zelf in geweest om een nieuw simkaartje te halen voor Kiki en heeft de meneer in de winkel ons nog allemaal tips gegeven. Heel aardig! Om er toch nog een beetje een leuke dag van te maken, hebben we nog een beetje gewinkeld en een ijsje gegeten. There’s nothing ice cream can’t solve ;). Het ’s avonds hadden Fabiënne, Kiki en ik nog eens een tapasavond! Lekker! Op zondag zijn we (Fabiënne, Kiki, Cecilia en ik) naar het strand geweest, waar we de hele middag lekker van de zon genoten hebben! Na het strand heb ik nog met Amy geskyped en het ’s avonds hadden we tapasavond met de restjes van zaterdag haha!
Dinsdag 10 oktober heb ik eerst op kantoor gewerkt en ben ik daarna met Marta mee geweest naar El Jardín Botánico, waar we een tour hadden van een hele grappige gids. Het leek net of hij de hele tijd een toneelstuk op aan het voeren was. Ik heb me kapot gelachen! Ik heb nu denk ik elke boomsoort die er in heel Spanje te vinden is gezien… ’s Avonds ben ik met Fabiënne, Kiki en Cecilia naar de Flamenco les op school geweest… Laten we het er maar op houden dat dit niet echt voor ons was weggelegd haha! Woensdag ging ik het ’s middags met Marta met het activiteitenteam mee naar Marbella! Eerst hebben we een tour gedaan door Puerto Banús en vervolgens door het historische centrum van Marbella. Toen hadden we anderhalf uur vrije tijd en super toevallig had ik aan het begin van de week gezien dat Melissa in Marbella op vakantie was dus hadden we afgesproken. Ik denk dat het bijna 2 jaar geleden is dat we elkaar gezien hadden dus dat was heel leuk. We hebben een milkshake gedronken aan de boulevard en vooral heel veel bijgekletst. Heel gezellig! Toen we om 9 uur terug kwamen op school, lag er een pakketje (van mama, opa, oma en Leon) op me te wachten. Of pakketje.. zeg maar rustig pakket haha! Heel lief! Donderdag hadden we een vrije dag aangezien het Día de la Hispanidad was: de dag dat Columbus in 1492 Amerika ontdekte. Het ’s ochtends heb ik met mama geskyped en het ’s middags ben ik met Kiki naar de stad geweest met het plan ‘iets te gaan drinken’ wat resulteerde in een volwaardige tapasmaaltijd haha. Wij hoefden het ’s avonds niet meer te eten! Daarna hebben we nog een hele tijd door het centrum gelopen en op plekjes gekomen waar we normaal niet komen en dus nieuwe, mooie dingen gezien. Ook nog even een foto gemaakt met het standbeeld van Picassa op het Plaza de la Merced natuurlijk en liepen we per toeval tegen de Sonia Peña winkel aan. Dit is het bedrijf waar Kiki stage loopt. Toen we eigenlijk besloten hadden richting huis te gaan, liepen we langs het Museo Interactivo de la Música en aangezien we dat allbei nog wilden bezoeken, zijn we toch nog maar even naar binnen gegaan. Wat was dit leuk zeg! We voelden ons allbei net kleine kindjes haha! Er waren allemaal instrumenten van over de hele wereld tentoongesteld (behalve een hobo :( ) en kon je sommige instrumenten ook uitproberen. Vrijdagavond heb ik nog gezellig met Amy en Aaron (en Amy’s konijn haha) geskyped. Na het skypen zijn we (Fabiënne, Kiki, Britt en ik) naar de stad gegaan om een hapje te eten. Het was alweer een hele lange tijd geleden dat we iets met z’n vieren gedaan hadden! We hebben heerlijk gegeten bij de Italiaan op het pleintje voor de kathedraal en het was een heerlijke avond. Op zaterdag stond ik om half 7 op, want ik mocht weer met het activiteitenteam mee! Deze keer gingen we naar Córdoba! We kwamen hier om 11 uur aan en hebben toen met een gids La Mezquita bezocht en wat was die prachtig zeg! Mezquita is Spaans voor moskee. Het gebouw was namelijk vroeger, in de tijd van de Moren, een moskee, maar nu is het een christelijke kathedraal. En ook hier is de vroegere minaret omgebouwd tot een klokkentoren. Even een klein lesje geschiedenis: De moskee werd in 848 gebouwd in opdracht van Abd-el-Rahman II. De 1200 marmeren zuilend die in de Mezquita gebruikt zijn, moeten de bomen van het bos voorstellen waar hij vroeger speelde. Als ik me het goed kan herinneren dan… Toen Córdoba terug veroverd werd op de Moren, is er binnen in de moskee een christelijke kathedraal in gotische stijl gebouwd. De Mezquita was (toen het nog een moskee was) de grootste moskee in Europa en de tweede grootste van de wereld na die van Mekka. Het was dan ook niet moeilijk om er te verdwalen haha! Ik denk dat de Mezquita één van de mooiste dingen is die ik tot nu toe in gezien heb in Spanje.. én er was ook no geen bruiloft bezig! Zó mooi! Na de tour door de Mezquita hadden we nog een tour door de stad. We hebben de Zoco Municipal bezocht(een kleine markt/winkelcentrum) en naar de synagoge geweest. Dit alles lag in de Judería, de vroegere Joodse wijk. Deze synagoge is één van de drie overgebleven synagogen in Spanje. Na de tour hadden we vrije tijd en ben ik over de Romeinse brug gelopen. Deze is gebruikt in de HBO serie ‘Games of Thrones’, net zoals de Alcázar van Sevilla trouwens. Nadat ik de brug over gelopen was en nog een foto van een kerk, de Calahorra – een verdedigingstoren – , de Romeinse poort en de Triunfo de San Rafel (Puerta del Puente) gemaakt had, kwam ik bij de Alcázar de los Reyes Christianos uit. Dit is een kasteel gebouwd in 1328 voor koning Alfonso XI. Ik vond het kasteel zelf niet zo interessant om te bezoeken (of ik moet weer iets over het hoofd gezien hebben), maar het uitzicht en de tuinen die bij het kasteel hoorden, waren fantastisch! Er waren fonteinen, bloemen in alle kleuren van de wereld en beelden van onder andere Christopher Columbus met de koning en koningin. In dit kasteel heeft Columbus namelijk toestemming gevraagd voor zijn avontuur in 1486, waarmee hij in 1492 Amerika ontdekte. Om half 5 reden we terug naar Málaga en heb ik heerlijk geslapen in de bus haha! Thuis ben ik met Kiki en Fabiënne een hapje gaan eten aan het strand en zijn Fabiënne en ik daarna nog eventjes de stad in geweest waar we nog een paar meiden van school tegen kwamen.

Maandag, onderhand 16 oktober, hebben Fabiënne en ik – heel Nederlands – appelflappen gebakken haha! Dinsdag eerst weer op kantoor gewerkt en vervolgens ben ik met het activiteitenteam mee geweest naar het Museo del vino, het wijnmuseum. Woensdag moest ik het ’s avonds meehelpen met de tapastour van school. Om 7 uur verzamelden we op het begin van Calle Larios en als eerste gingen we naar ‘Bodega Antigua Casa de Guardia’, de oudste bodega van Málaga. De bodega is namelijk opgericht in 1840! Hier kregen de deelnemers een typisch Malageense wijn. De tweede stop was bij een redelijk chique restaurant (waar ik de naam niet meer van weet). Hier kreeg iedereen twee hapjes en een wijntje kregen. De laatste stop was bij taberna El Beato, waar de deelnemers heel veel verschillende tapas kregen. Het was heel gezellig met Marta en we hebben enorm gelachen! Zo leuk! Toen was het tijd voor mij om te gaan aangezien die avond een leraar van Fontys langskwam om met ons een hapje te eten. Na een hele zoektocht had ik eindelijk het restaurant gevonden en kon ik meteen aanschuiven. Wat een timing haha! Donderdag had ik eerst stage, snel naar huis en eten en toen kon ik weer terug naar school. Marta had woensdag namelijk gevraagd of ik donderdag mee wilde met het activiteitenteam naar een concert en ik kon het niet over mijn hart krijgen om nee te zeggen. Het bleek een concert te zijn van Orquesta Filarmonica de Málaga in Teatro Cervantes dus het was natuurlijk ook helemaal niet erg om mee te gaan! Wat is Teatro Cervantes prachtig zeg! Vrijdag moest ik nog met het activiteitenteam mee naar Museo Thyssen. Kon ik die ook weer afstrepen haha :p Ik vond vooral de eerste verdieping interessant aangezien alle schilderijen iets met Spanje en de omgeving te maken hadden. Je zag echt de Spaanse cultuur in de schilderijen terug komen en bij sommige leek het net of je door een raam aan het kijken was. Heel mooi! Het ’s avonds ben ik nog een cocktail gaan drinken aan het strand met Fabiënne en zaterdag zijn we naar het strand geweest. Het was niet meer super warm, maar echt precies warm genoeg. Precies het beeld dat ik van te voren in mijn hoofd had van de dagen in Spanje haha! ’s Avonds ben ik met Fabiënne een hapje gaan eten bij El Beato en vervolgens zijn we nog naar Sala Gold geweest.

Woensdag 25 oktober moest ik het ’s avonds weer met de tapastour helpen. Ik moest van Rafa verplicht mee eten en drinken haha. Het was erg gezellig en ik heb enorm gelachen met Rafa en Leo. Ik heb zo’n geluk met mijn stage en leuke collega’s, hè! Donderdag ben ik met Fabiënne een hapje gaan eten in de stad en op vrijdag hadden Kiki, Fabiënne en ik weer tapasavond. Als ik zo lees wat ik allemaal schrijf, zie ik alleen maar tapas voorbij komen haha. Ik pas me goed aan, aan de Spaanse cultuur zullen we maar zeggen haha. ;) Op zaterdag had ik eerst met Kiki een fotoshoot voor haar stagebedrijf en zijn we daarna Málaga in gegaan. Eerst moest Kiki een paar foto’s maken bij Sonia Peña en mocht ik een enorm mooie jurk passen! Echt, ik was (en ben nog steeds) verliefd op die jurk! Voelde me net een prinses haha! Daarna hebben we nog een beetje door het centrum gewandeld, foto’s gemaakt, wat gedronken en een beetje gewinkeld. Een ideale zaterdagmiddag dus! Het ’s avonds zijn we – Fabiënne, Kiki, Hannah en ik – naar Sala Gold geweest waar het weer erg leuk was! Zondag hebben we heerlijk ontbeten en kan ik maar niet wennen (in de positieve zin van het woord) aan het fantastisch mooie uitzicht dat we hebben, uitkijkend op zee. Het ’s middags hebben we vooral in de zon gezeten en ben ik met Kiki nog een stukje langs het strand gaan wandelen.

Maandag 30 oktober ging ik zoals elke maandag weer naar school en op dinsdag heb ik eerst weer op kantoor gewerkt en vervolgens met Marta en een klein groepje de kathedraal en Museo Revello de Toro bezocht. Het museum stelt dus schilderijen tentoon van Felix Revello de Toro, een niet-onbekende Spaanse schilder die bijna alleen z’n vrouw en dochters geschilderd heeft. Maar veel leuker: dinsdag was het ook Halloween! Dus hebben we ons ’s avonds geschminkt en verkleed (Fabiënne en ik als pompoen, Kiki als duivel en Cecilia als engel) en zijn we toen naar de Halloweenparty in Sala Gold gegaan. Vooral het voorbereiden was eigenlijk leuk, want wat hebben we gelachen! Woensdag was het alweer 1 november! Time flies when you’re having fun! Woensdag was een vrije dag. Het was Fiesta de todos los santos. Het ‘s avonds zijn Kiki en ik met Cecilia bij het strand gaan eten als klein afscheidsfeestje voor Cecilia aangezien ze die vrijdag alweer naar huis zou gaan. Het was natuurlijk weer erg gezellig en lekker! Zaterdagavond zijn we met z’n vieren (Fabiënne, Kiki, Britt en ik) iets gaan drinken aan het strand en op zondag hebben we nog bij het zwembad gelegen. In november ja! Wie had dat gedacht! Zondagmiddag zijn Fabiënne, Kiki en ik nog bij het strand gaan lunchen en hebben we daar lekker lang gezeten en van de zon genoten!

In de week daarna heb ik voor stage een artikel geschreven over mijn avontuur in Spanje. Ik had eerder al een artikel geschreven over Hannah en Bob, de marketing manager, was er toen zo enthousiast over dat hij vroeg of ik nog meer artikelen wilde schrijven dus zo gezegd, zo gedaan. Bob vond mijn artikel zo leuk dat hij het meteen naar IALC (International Associations of Language Centres) gestuurd heeft. Dit was op donderdag volgens mij en de dinsdag erna kwam ik erachter dat ze het ook daadwerkelijk gepubliceerd hadden! Enorm gaaf! En daar ben ik dan eigenlijk ook wel een beetje trots op! Ursula had het doorgestuurd naar het marketing team (Lisa en Natascha), naar Nieves, de managing director, en Ida, de oprichtster en directrice. Iedereen was zo enthousiast. Zo leuk! :)

Vrijdag, 10 november alweer, heb ik op stage eerst een hele bestelling klaargemaakt en het ’s avonds nog met Rico (én Sandra, Fenna en Tess) gebeld aangezien Rico donderdag jarig was geweest. Toen was het eindelijk zo ver en kreeg ik een berichtje van mama: “Wij zitten in de taxi”. Mama, opa en oma en Leon kwamen een weekendje op bezoek in Málaga! :) Ik heb toen de bus naar hotel Las Vegas gepakt en kwam ik precies tegelijkertijd aan met de taxi! Eerst natuurlijk geknuffeld en daarna ingecheckt. Vervolgens zijn we met de bus naar Pedregalejo gegaan, waar ik dus woon en ik ze eerst het appartement heb laten zien. Daarna zijn we gezellig gaan uiteten aan het strand. Op zaterdag ben ik het ‘s ochtends bij mama, oma, opa en Leon gaan ontbijten en toen zijn we richting het centrum van Málaga gegaan. Eerst hebben we de Alcazaba bezocht die, hoe vaak ik hem ook bezoek, toch echt zo mooi blijft! Na de Alcazaba zijn we naar de kathedraal gelopen en op het Plaza del Obispo (het Bisschopsplein) iets gedronken. Daarna zijn we naar de Mercado Atarazanas gegaan en toen we daar uitgekeken waren naar de haven, waar we een stukje langs het water gelopen hebben. Hier was ik zelf nog nooit geweest haha! Zo blijf ik maar nieuwe stukjes van Málaga ontdekken! Vervolgens zijn we naar Málaga Palacio gelopen en daar naar de rooftop gegaan. Hier hebben we een hele tijd in het zonnetje gezeten en van het mooie uitzicht genoten onder het genot van een lekker drankje. Na de rooftopbar zijn we naar Plaza de la Merced gelopen waar ik ze het geboortehuis van Picasso heb laten zien en waar we geluncht hebben. Natuurlijk kon een foto met het standbeeld van Picasso niet ontbreken! Als laatste hebben we nog een beetje door de straatjes van Málaga gelopen en de dag beëindigd met uiteten bij mijn vaste tapastentje en nog een drankje in het hotel. Op zondag begonnen we de dag – na het ontbijt – met een wandeling langs het strand. Uiteindelijk kwamen we bij Muelle Uno (de haven) uit. Hier was er een marketje waar we eventjes rond geneusd hebben. Natuurlijk hebben we hier ook weer op een terrasje gezeten en van het uitzicht over de haven genoten. Vervolgens hebben we een boottripje gemaakt van ongeveer een uurtje langs Malagueta beach en Baños del Carmen. Dit was even lekker uitwaaien, zeker aangezien het nog 25 graden was! Hierna zijn we langs de arena gelopen en met de bus naar het uitzichtpunt gegaan. Dit was weer even hard genieten als de eerste keer dat ik het uitzicht zag! Wat is – en blijft – Málaga toch mooi zeg! Hierna zijn we naar beneden gewandeld, hebben we op een terrasje iets gedronken en gegeten en hebben we toen Museo Picasso bezocht. Want dat kun je niet overslaan bij een bezoekje aan Málaga, hè? Aangezien het onderhand alweer bijna etenstijd was, zijn we richting hotel gegaan en daar in de buurt bij een restaurantje nog lekker gegeten. Wat hebben we daar nog gelachen! Toen was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen. Het was een super gezellig weekend én wat ik ben ik blij dat ik ze eindelijk de plek kon laten zien waar ik de afgelopen maanden zo verliefd op geworden ben!

Want zoals de titel zegt: Ik ben verliefd! Verliefd op Málaga! Wat is het toch een heerlijke plek! Ik wist op dat moment dan ook al dat het heel erg moeilijk ging worden om afscheid te nemen van deze plek… Maar daar schrijf ik meer over in mijn volgende blog. Er is namelijk nog zo veel te vertellen!



¡Hasta luego!


  • 22 Januari 2018 - 16:16

    Finy:

    Hallo Celine,

    Wat heb ik weer genoten van jou verhaal, je schrijft zo leuk dat je, helemaal in het verhaal mee gaat..
    Morgen ben je jarig ..21..wens je alles goed voor de toekomst,geniet ..maar dat doe je al.!!
    tot morgen,

    liefs, Tante Finy..xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 17852

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 31 Januari 2019

Studeren in Madrid

31 Juli 2017 - 16 December 2017

Stagiaire in Málaga

27 September 2015 - 27 Februari 2016

Au Pair in Frankrijk

Landen bezocht: