Op weg naar Frankrijk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Celine Prevos - WaarBenJij.nu Op weg naar Frankrijk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Celine Prevos - WaarBenJij.nu

Op weg naar Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Celine

27 September 2015 | Frankrijk, Parijs

Lieve familie, vrienden en andere geïnteresseerden,

Na snel, veel te snel, afscheid te hebben genomen van papa, mama, Hilco, Léon en Nicole, die zo lief waren om op deze hele vroege ochtend mij naar Aken te brengen (07:23 vertrok mijn trein), schrijf ik nu dit eerste berichtje vanuit de Thalys. Celine is op weg naar Frankrijk!

Afgelopen week was een week van veel regelen, van afscheid nemen en heel veel lieve kaartjes. Het afscheid nemen was minder leuk, want ik ga eenieder van jullie natuurlijk hartstikke missen! Gelukkig bestaat er ook zoiets als WhatsApp en Skype! En ligt Frankrijk gelukkig niet aan de andere kant van de wereld!

Ik word strakjes rond 10 uur opgehaald op treinstation Paris Nord, door de vader van het gezin waar ik voor 5 maanden Au Pair zal zijn. Zoals de meeste van jullie weten woont mijn gastgezin (de tweeling Florian en Guillaume van 7, Lucie van 4, papa Philippe en mama Estelle) in Bois d’Arcy, dat dicht bij Versailles ligt en op zo’n 25 kilometer afstand van Parijs, waar ik dus waarschijnlijk veel van mijn tijd zal slijten. Naast de Au Pair van het gezin te zijn, zal ik ook een beetje student zijn, aangezien ik een cours de langue française (taalcurus Frans) ga volgen en zal ik mijn lievelingsstad (Parijs, voor wie dat nog niet doorhad) op een totaal andere manier leren kennen. Ik krijg mijn tijd wel om hier!

We zijn ondertussen aangekomen op station Luik.

Strakjes stap ik uit, met mijn twee koffers die maar nét dichtgaan, en ben ik helemaal alleen. Zonder papa en mama, zonder Hilco (ja broertje, ik ga je toch wel heel erg missen), zonder iemand die ik ken. Hopelijk vind ik dan Philippe snel en voelt het daarna gauw als thuis. Hopelijk heb ik strakjes het gevoel dat ik daar op de juiste plek ben (voor 5 maandjes, daarna kom ik weer naar huis hoor). Gelukkig heb ik al jullie lieve cadeautjes, kaartjes, foto’s en de prachtige tekeningen van Fenna en Tess! Zodat wanneer ik jullie mis, ik altijd aan jullie kan denken!

Ondertussen is de zon nog steeds verstopt achter de dikke mist en zijn mijn oogjes moe van het vroege opstaan, weinig slapen en het pesten van de traantjes die achter mijn ogen prikken. Dus ga ik even stoppen met schrijven. Een kort eerste berichtje van mij, dat snel zijn vervolg zal krijgen. La France, ici va Celine (Waarschijnlijk zal ik de komende 5 maanden als Céline door het leven gaan..).
Tot snel!

Lieve groetjes,

Celine

  • 28 September 2015 - 10:57

    Francis:

    Lieve schat,ben trots op je ,je grote droom komt uit.....we gaan je zeker missen ,maar geniet van deze tijd!loveyou Celine

    groetjes Mama

  • 28 September 2015 - 12:24

    Ed Lipsch:

    Hoi Celine,
    Ook van deze kant wens ik jou een heel fijne tijd toe. En een traantje laten is helemaal niet zo gek als je afscheid moet nemen van vrienden en bekende. Maar dar gaat weer over hoor. Spreek uit ervaring,zat met 16 jaar in Amerika met 17 in Afrika met 18 in Japan en Australiè.
    Weet zeker dat jij het ook leuk gaat vinden om op je eigen voetjes te staan. Zal je zeker volgen gaan en tot schrijfs.
    Gr. Van die twee uit de Dammerscheidt

  • 28 September 2015 - 12:43

    Nicole:

    Hey meiske,dat vroege opstaan hebben we allemaal graag voor je over gehad.Daar stonden we dan,proberend zo vrolijk mogelijk te zijn maar achter onze ogen prikte de traantjes die we niet wilde laten zien.Een kus,een knuffel nog ff goeie reis en daar ging je dan,je grote droom begon.Maak er een geweldige tijd van en geniet met volle teugen van alles.En mocht het even niet meezitten weet dan dat je geweldige ouders,familie en vrienden er voor je zijn.


    Dikke knuff van ons xxx

  • 28 September 2015 - 19:56

    Gerry Prevos:

    Heyy Celine,
    Wat goed van je dat je dit gaat doen !
    Heel veel plezier en ik hoop dat je je een leuke, onvergetelijke tijd krijgt !
    Liefs xx Gerry

  • 28 September 2015 - 19:57

    Rico Sandra Fenna En Tess:

    He lieve schnoettie!!
    Eerlijk gezegd missen we je nu al hoor.... We vinden het heel erg stoer van je dat je de ballen hebt om gewoon je droom waar te maken. We zijn trots op je meid!
    Heel veel sterkte in stokbroodland en we gaan dit blog natuurlijk elke dag even checken.
    rester connecté

    Hier een berichtje van fenna
    Ik mis je heel erg maar het gaat er om dat jij het leuk hebt je zit voor altijd in men hartje en ik hoop dat de kinderen lief voor je zijn anders krijgen ze met mij te maken

  • 29 September 2015 - 07:43

    Prinsessenvis :

    Hey Caline,
    Veer vinge ut sjiek das dich diene dreum liiëts oetkomme! Superleuk das dich inne weblog biehils en veer op dees meneer ein bietje mit dich mit kinne geneete.
    Loat ut dich goot goan en wea wit kriege veer noch de kans om dich te komme bezeuke. Veer kieke al oet noa dien volgend verhoal.
    Veuel plezeer

  • 04 Oktober 2015 - 19:22

    Resy:

    Hey Mup,

    We hebben je gemist dit weekend, maar stiekem natuurlijk stik-jaloers!
    Ik vind het vreselijk knap van je dat je dit doet. Geniet ervan!
    Resy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 17905

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 31 Januari 2019

Studeren in Madrid

31 Juli 2017 - 16 December 2017

Stagiaire in Málaga

27 September 2015 - 27 Februari 2016

Au Pair in Frankrijk

Landen bezocht: