Elke maand een verhaaltje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu Elke maand een verhaaltje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu

Elke maand een verhaaltje

Blijf op de hoogte en volg Celine

11 November 2018 | Spanje, Madrid

Er is alweer een maand voorbij. Elke maand een verhaaltje haha! Wat vliegt de tijd, hè? Voordat jullie het weten sta ik alweer in Nederland op de stoep. Geniet dus nog maar even van de rust haha ;)

Ook deze maand is er natuurlijk weer van alles gebeurd dus lees snel verder!

Toen we dinsdagavond (16 oktober) terug van school kwamen, wachtte thuis ons tweede bezoek op ons. Kiki kwam gezellig een weekje langs! Helaas hadden Fab en ik geen herfstvakantie en heeft Kiek zich dus een groot deel van de tijd zelf moeten vermaken, maar de tijd die we samen hadden, hebben we dan ook zeker dik en dubbel gebruikt. Woensdag voor school hebben we een tour gemaakt langs de bekende plekjes die het dichtste bij ons appartement liggen: Plaza Mayor, Puerta del Sol, Gran Vía etc. Aangezien Kiek sinds haar verjaardag (in maart, oeps) nog steeds geen cadeautje van ons had gehad, hebben we haar deze middag ook op sushi lunch getrakteerd en wat was dat lekker zeg! Zo lang geleden dat ik sushi gegeten had! Daarna was het voor Fab en mij tijd om naar school te gaan. Donderdagochtend zijn we naar Palacio Real geweest en hebben we ook de Catedral de la Almudena van binnen bekeken die in één woord prachtig was! Donderdagavond hebben we Kiek kunnen voorstellen aan de vaste groep en zijn we met z’n allen naar Teatro Kapital geweest. Vrijdag hebben we thuis een beetje bijgekletst en gechilld aangezien het de hele dag alleen maar geregend heeft. Het ’s avonds had ik orkestrepetitie en zijn we daarna met z’n drietjes gaan uiteten bij Ojalá.

Ons appartement wordt verhuurd door Atmosphere Living. Zij werken samen met Citylife, de organisatie die reizen/evenementen organiseert voor Internationals in Madrid (waar ik al vaker over verteld heb) en we mochten dus één gratis reisje uitkiezen omdat we bij Atmosphere huren. Samen met Johan hadden Fab ik Segovia uitgekozen en aangezien dat tripje net viel in de tijd dat Kiek hier was, hebben we haar als ‘Deel 2’ van haar verjaardagscadeau hier mee naar toe genomen! We vertrokken vroeg in Madrid en gingen toen met de bus richting Segovia, wat een super mooi dorpje blijkt te zijn! Hier gingen we (met tourguide) langs de bekendste plekjes van Segovia: de Alcázar, het Acueducto, de Catedral etc. We hebben de Alcázar ook bezocht en het torentje beklommen waar we konden genieten van een prachtig uitzicht over Segovia. Na de rondleiding hadden we eventjes vrije tijd en zijn we met z’n vieren een hapje gaan eten. Vervolgens zijn we met de bus naar El Escorial gereden, waar we nog een klooster bezocht hebben en ook nog op een terrasje (tussen de regenbuien door) sangría gedronken hebben. Ondanks dat we allemaal niet zo’n fan zijn van georganiseerde reizen en achter gidsen aanlopen, was het toch een erg gezellige dag! ’s Avonds zijn Fab, Kiek en ik nog bij Grazie Mille, de Italiaan in onze straat, gaan eten, wat enorm lekker en gezellig was. Mijn favoriete lasagne (Antwerpen met Joyce) moet nu zijn eerste plekje toch wel delen met deze lasagne hoor! Zondagochtend vloog Kiek helaas alweer terug naar Nederland en begon voor ons de schoolweek weer. Zondagavond hebben Fab, Winston en ik een Spaanse film (IN HET SPAANS) gekeken en snapte we ook nog eens bijna alles. Trots! De film was trouwens ook nog eens heel goed. Hij heette Contratiempo, voor als iemand interesse heeft. ;) Maandag was het weer tijd voor het gebruikelijke Fucking Monday feestje, dinsdag zijn we gaan sporten en hebben we cadeautjes gekocht voor Ana aangezien die woensdag jarig was en we zouden gaan lunchen met een groepje, maar dat ging uiteindelijk niet door (het cadeautje staat ondertussen nog steeds op mijn bureau). Vrijdag had ik eerst weer orkestrepetitie en hebben we daarna een pubcrawl gedaan. Op zaterdag hadden we het verjaardagsfeestje van Amelie. We hadden met z’n zessen haar een bedeltje in de vorm van een hartje met ‘Spain’ er op voor haar Pandora armband cadeau gedaan, zodat ze deze tijd (met ons) in Spanje altijd als herinnering bij haar kan dragen! Ze was super blij met het cadeautje en moest zelfs bijna huilen. Dat kan ik een geslaagde verassing noemen, toch? :) Op zondag ben ik nog met Johan en Julie gaan discorolschaatsen en laten we zeggen dat ik beter ben ik het disco gedeelte dan het rolschaatsen haha. Op het begin leek ik net Bambi on ice, maar gelukkig ging het na een tijdje wel al beter en ben ik maar één keer gevallen! Het was wel enorm leuk en hebben we veel kunnen lachen! Woensdag was het 31 oktober, en wat is dan? Juist ja, Halloween! Na school hebben we ons omgekleed. Fab en ik gingen als clowns haha! Wat hebben we gelachen tijdens het schminken (we mochten het halve huis schminken). Daarna zijn we naar een Halloweenfeestje van Citylife geweest, waar we eerst 1,5 uur buiten in de kou hebben moeten wachten en waar we toen we binnenkwamen het leeg was. Het feestje was niet geweldig, maar aangezien we weer met een hele groep waren, hebben we ons toch wel weer vermaakt. De voorpret was het in ieder geval al dubbel en dik waard! Donderdag en vrijdag hadden we puente (letterlijk een ‘brug’ naar het weekend) aangezien het donderdag Día de todos los Santos (Allerheiligen) was. Vrijdagavond zijn Fab, Johan, Erik en ik gaan bowlen en hebben we ook nog airhockey en tafelvoetbal gespeeld. Natuurlijk was het weer erg gezellig! Het ’s avonds zijn we nog naar ICON geweest, waar Mexican Party was. Zaterdag zijn Fab, Johan, Erik, Ruben en ik wat gaan drinken in een barretje in Cava Baja. Calle Cava Baja is een straat met allemaal barretjes en dus heel gezellig! Op zondag hebben we aan school gewerkt en toen was het weekend alweer voorbij! Dinsdag na school zijn we met een paar huisgenootjes naar College Nights geweest, waar karaoke en beerpong was. Julie wilde heel graag aan karaoke mee doen, dus hebben we met z’n vijven een liedje gezongen haha! Daarna hebben Eder en Johan mee gedaan aan het beerpongtournooi waar ze tot de finale gekomen zijn, maar die helaas niet gewonnen hebben omdat de tegenspelers vals speelden. We hebben ons in ieder geval wel weer vermaakt! Donderdag heb ik al de eerste kerstfilm gekeken! Jullie denken vast ‘Nu al?’ Ja, sorry haha! Het is zo koud en ze zijn overal in Madrid van die gezellige kerstverlichting op aan het hangen, dat ik al echt in de kerststemming begin te komen! Wat ben ik blij dat ik met kerst een paar daagjes thuis ben en die met mijn lieve familie kan doorbrengen!
Vrijdag was het weer een feestdag, niet in heel Spanje, maar alleen in Madrid. Het was Día de la Almudena, de beschermheilige van de stad. Om deze reden had ik het ’s ochtends orkestrepetitie van JOECOM in plaats van het ’s avonds en het was zo’n fijne repetitie. We speelden voor de eerste keer ‘The Prince of Egypt’. Zo’n mooi stuk! Ik heb echt genoten van de hele repetitie! Daarna ben ik samen met Fab en haar ouders, die een weekendje in Madrid op bezoek zijn, naar de Teleférico de Madrid geweest, een kabelbaan die naar het park Casa del Campo gaat en waar je over de stad kan heen kijken! Je bent 11 minuten onderweg met de kabelbaan en je ziet onder andere Madrid Río, Palacio Real en de Catedral de la Almudena! Toen we weer terug in de stad waren, zijn we nog lekker ergens gaan lunchen. Daarna hebben Fab en ik thuis nog even aan school gewerkt (aangezien we zaterdag een deadline hadden). Het ’s avonds zijn we met een hele grote groep naar Kapital geweest en op zaterdag hebben we het Prado museum bezocht. Zondag ben ik door Madrid gaan wandelen (nu het nog kan.. voordat we het weten, zijn we weer thuis!). Vanuit het appartement ben ik via Calle de Alcalá richting Plaza de Cibeles gewandeld. Op dit plein vind je het Palacio de Cibeles (of Palacio de Communicaciones), waar vandaag de dag de gemeente van Madrid gevestigd zit. Dit gebouw is prachtig en naar mijn mening één van de mooiste gebouwen in Madrid samen met Edificio Metrópolis, waar ik op mijn wandeltocht ook langs kwam. Vanuit Cibeles liep ik door langs Puerta de Alcalá en kwam ik uit bij Retiro. Dit is blijkbaar veel dichter bij huis dan ik altijd dacht… we gingen er elke keer met de metro naar toe. Zo leer je nog eens iets haha! In Retiro heb ik heerlijk lang gewandeld en van de verschillende muzikanten genoten die overal aan het spelen waren. Het was ook nog eens heerlijk weer! Uiteindelijk ben ik via Gran Vía (via Vía haha) terug naar het appartement gelopen. Toen was het weekend alweer voorbij en hoopte ik dat de komende week heel snel voor bij zal gaan, want volgend weekend komt er bezoek!!! :)


  • 29 November 2018 - 08:39

    Francis:

    leuk,leuk,leuk weer.....

  • 02 December 2018 - 14:55

    Finy:

    Lieve Celine,

    Wat weer een geweldig mooi verhaal, wat genieten jullie van die tijd in Madrid en dan ook nog er bij leren.
    En dinsdag komt er bezoek , wat zal dat een weer zien zijn, mama en Leon met Oma ...wat wordt er geknuffeld, geniet samen..

    lieve groetjes,

    Tante Finy..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 17921

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 31 Januari 2019

Studeren in Madrid

31 Juli 2017 - 16 December 2017

Stagiaire in Málaga

27 September 2015 - 27 Februari 2016

Au Pair in Frankrijk

Landen bezocht: