Het begin is er! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu Het begin is er! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu

Het begin is er!

Blijf op de hoogte en volg Celine

13 Augustus 2017 | Spanje, Málaga

¡Hola!

Het is alweer 2 weken geleden dat ik thuis vertrokken ben. Tijd voor een kleine update dus!

De week voor vertrek was een week van afscheid nemen en iedereen nog even zien. Maandag sprak ik met Amy, Daphne, Danina en Aaron af en gingen we lekker in Aken lunchen. Donderdag kwamen ome Ton en Tante Marlies langs, vrijdag ging ik met papa en Nicole bij de griek eten, zaterdag overdag ben ik bij Joyce en ome Jan geweest en het 's avonds gingen we nog met mama, Hilco, Leon, opa, oma, Rico, Sandra, Fenna en Tess bij de Borenburg eten voor opa's verjaardag. Een hele gezellig laatste week dus! Zondagochtend brachten papa en Nicole me naar het vliegveld in Keulen. Daar vertrok ik dan; voor 5 maanden naar het mooie Málaga!

De reis verliep prima en eenmaal in Málaga aangekomen pakte ik samen met Fabiënne, Britt en Kiki (mijn drie reisgenoten) de taxi naar Malaca Instituto. Dit is de school waar ik 8 weken taallessen volg (nog 6 te gaan inmiddels). Hier moesten we de sleutel van het appartement ophalen. Vervolgens reed de taxi verder naar ons appartement. Deze ligt niet in Málaga zelf, maar in Pedregalejo. Dit is de visserswijk van Málaga en bekend om zijn vele talenscholen. We hebben twee balkons, met vanaf beiden het meest fantastische uitzicht ooit, een zwembad en het strand is op nog geen 3 minuten lopen. :) Na onze koffers een beetje uitgepakt te hebben, wilden we boodschappen gaan doen, maar dat ging niet aangezien hier de winkels nog op zondag dicht zijn. Daarom zijn we maar naar het strand gelopen en hebben we daar bij een leuk tentje geluncht. Het was leuk om te zien dat het hele strand vol zat met hele families (met partytent) die gezellig samen van hun zondag aan het genieten waren. Het 's avonds hadden we nog een welkomstborrel op school van Ida, de directrice, en hebben we hier ook meteen avond gegeten. De volgende dag begon school!

De eerste dag was iets anders dan normaal. We begonnen met een soort instaptoets en gingen vervolgens met Marta en Rafa van het activiteitenteam van school naar Málaga centrum waar we een korte rondleiding kregen. Na de tour kregen we onze klassen te horen gebaseerd op de toets (A1.3) en ik zit dus als enige van ons drieën apart in een klas. Het klaslokaal waar ik zit, heet Mirador, vanwege het mooie uitzicht! We lopen elke dag 20 minuten twee bergen op naar school (en 20 minuten berg af naar huis natuurlijk haha). Maandag hebben we les van half 11 tot half 3, dinsdag tot en met donderdag van half 9 tot half 3 en vrijdag van half 9 tot half 1. Maandag en dinsdag tot en met donderdag van half 9 tot half 1 heb ik normale les. Dinsdag tot en met donderdag van half 1 tot half 3 heb
ik, wel samen met de andere drie meiden, conversatieles en vrijdag is een aparte dag. We beginnen dan het eerste uur met het herhalen van de stof van die week, daarna hebben we een examen (daarom zitten we elke donderdagavond met z'n vieren te leren) en dan hebben we nog een les ''om de week af te sluiten''. Het examen gaat altijd over de stof van die week en als je het examen haalt, dan ga je over naar het volgende niveau. Per week gaan we dus een niveau omhoog. Ik begin komende maandag dus met niveau A2.2 (de examens van A1.3 en A2.1 heb ik namelijk gehaald) en ik hoop na deze 8 weken op niveau B2.1 te zitten! Het gaat allemaal erg snel, maar is gelukkig wel goed bij te houden. We hebben een aantal verschillende leraren per dag en waar de een stopt, gaat de ander gewoon door. Ook zijn ze allemaal heel aardig en kennen ze na 1 of 2 dagen iedereen zijn of haar naam al! De lessen vliegen voorbij en ik heb ook echt al het gevoel dat mijn Spaans al verbeterd is. Ik ga dus met veel plezier naar school elke dag! :)

De afgelopen twee weken hebben we nog niet heel veel gedaan. Na school liggen we meestal een paar uurtjes aan het zwembad totdat het tijd is om te koken en dan eten we rond 8/9 uur gezellig samen, buiten op het balkon. Na het eten doet iedereen een beetje zijn eigen ding en gaan we op tijd naar bed om om 7 uur weer fris en fruitig naast ons bed te staan. De Spanjaarden leven wel een stukje later dan de Nederlanders. Wij doen hier ook aan mee aangezien het rond 'Nederlandse etenstijd' nog veel te warm is!

Ik heb de eerste week een stukje gelopen en de buurt een beetje verkend. Die woensdag zijn we naar het strand geweest en vrijdag zijn Fabiënne en ik iets gaan drinken aan het strand. Eerst even met haar ouders, want die waren de eerste week hier op vakantie, en toen nog even met z'n tweetjes. We zaten bij een heel leuk barretje, met de zee als uitzicht! Die zaterdag zijn we het 's ochtends naar de markt geweest en het 's avonds op stap in Málaga. Afgelopen dinsdag skypte ik met mama en woensdag wilde ik beginnen aan mijn reisblog voor jullie, maar toen kwam ik erachter dat mijn laptop niet meer op het toetsenbord en de muis reageerde. Heel vervelend! Zelfs na hulp of afstand van Hilco deed hij het niet. Daarom ben ik donderdag na school naar de Mediamarkt gegaan. Ik had de bus van te voren uitgezocht, maar niet hoe ik daarna moest lopen. Gelukkig heb ik hem na een speurtocht van een uur en 5 mensen vragen gevonden. Daar aangekomen werd ik echter steeds doorverwezen en na een half uur (okay, een beetje overdreven :p) wachten op de enige persoon in de hele winkel die Engels sprak, aangezien mijn Spaans nog niet zó goed is, werd mij verteld dat ze me niet konden helpen omdat ik geen (Spaans) garantiebewijs had. Bedankt Mediamarkt! Gelukkig was er wel een aardige jongen die me liet uitproberen of een losse muis en toetsenbord wel werkten en dat was gelukkig zo dus heb ik dat maar gekocht. Heel vervelend allemaal, maar ik heb wel m'n Spaans weer geoefend haha! Eigenlijk vind ik het ook wel heel fijn om door een stad te dwalen en dan mensen in hun taal de weg te moeten vragen (er was zelfs iemand die mij de weg vroeg) en dan uiteindelijk zelf je bestemming te bereiken. Vrijdag hebben we het 's avonds tapas gegeten in de stad en zijn daarna bij de haven naar het vuurwerk van de opening van de Feria van Málaga gaan kijken. De Feria is een traditioneel feest dat op de Semana Sant na het grootste evenement in Málaga is. Het feest duur ongeveer een week, dit jaar van 12 tot 19 augustus. Met de Feria wordt door de Malagueños (de inwoners van Málaga) het einde van de Moorse overheersing gevierd. De vuurwerkshow zelf viel helaas een beetje tegen, maar er waren zó veel mensen. Volgens mij was heel Málaga uitgelopen! Zaterdag ben ik in m'n eentje weer naar het centrum gegaan. De bus stond al voor de deur (we hebben een bushalte voor de deur) en toen ik instapte reed ie meteen weg. De bus was zo vol met 'Feria-gangers' dat de buschauffeur de volgende haltes gewoon voorbij reed. Ik had dus geluk gehad! Voor ons reden de hele tijd twee mannen in klederdracht op een paard. Toen had ik al door dat de Feria echt geweldig zou worden! In Málaga aangekomen heb ik eerst een beetje rondgelopen bij de haven en toen richting winkelstraat gelopen. Wat was dat leuk! Overal liepen meisjes en vrouwen, van jong tot oud, in klederdracht. Echt in die typische Spaanse danseres jurken. En dan in alle kleuren van de wereld. Zo mooi! ook waren overal super leuke (en natuurlijk super goeie) bands aan het spelen, die er echt een feest van maakten. En alle mensen die er om heen stonden die deden gewoon gezellig mee. Ook stonden er gewoon hele families (in klederdracht) te zingen en flamenco te dansen. Ik heb zó lang hier naar staan kijken (waarschijnlijk met open mond haha). Het was zo mooi! Toen kwam ik bij de kathedraal aan en heb ik deze ook van binnen bezocht en dat was echt prachtig. Deze heet La Manquita, wat letterlijk één armige vrouw betekent. De kathedraal heeft namelijk twee torens, maar een daarvan is nooit afgebouwd. Na de stilte in de kathedraal kwam ik buiten weer in het feestgedruis terecht en ging ik op zoek naar het geboortehuis van Pablo Picasso én heb ik dit ook gevonden. Heel gaaf! Ik kwam tijdens mijn wandeltocht een groep meiden tegen in klederdracht en ik kon het niet laten om te vragen (in het Spaans natuurlijk) of ik een foto mocht maken. Toen vroegen ze meteen of ik met hun op de foto wilde en gingen ze meteen iemand halen die de foto kon maken. Zo lief! De Spanjaarden die ik ontmoet heb tot nu toe, zoals bijvoorbeeld onze buen, zijn sowieso allemaal echt super vriendelijk. Als laatste ben ik naar de Alcazaba en Romeins theater gegaan. Hier heb ik veel (heel veel) moeten 'klimmen', maar dat was dubbel en dik de moeite waard. Zo mooi en een fantastisch uitzicht. Hier vroeg ik iemand een foto van mij te maken en hij snapte niets van mijn Engelse vraag. Toen ik vroeg welke taal hij sprak en hij een Frans zinnetje murmelde, merkte ik dat hij Frans was, dus zei ik: 'Ah, je peux parler français' en toen vroeg hij of ik Française was. Wat een enorm compliment voor m'n Frans was dat zeg. Ik was dan ook heel blij erna haha. Ik ben sowieso heel blij met de talen die ik spreek en aan het leren ben. Het is zo'n gift als ''reiziger''. Lucky :). De Alcazaba is een Moorse vestiging die uit de 9e eeuw stamt en in de 11e eeuw is uitgebreid als onderdeel van de vestigingsmuren die in die tijd om Málaga heen lagen. Vanuit het daarboven gelegen Gibralfaro kasteel (dat ik ook nog wil bezoeken) werd verdedigd. In de Alcazaba zie je duidelijk de Arabische invloeden van de Moorse overheersing terug (die dus ten einde kwam, wat deze week gevierd wordt tijdens de Feria) in de sierlijke bogen en vele versieringen. Ook zie je Romeinse invloeden terug. Dit komt doordat de Moren onderdelen van Teatro Romano in de Alcazaba verwerkt hebben. Weer wat geleerd hè? ;) Zaterdag was dus ook weer enorm goed voor mijn Spaans aangezien ik weer genoeg heb moeten vragen haha! Na mijn stadstour ben ik weer richting appartement gegaan. Hier heb ik geluncht met de meiden en met Fabiënne het appartement een beetje schoongemaakt. Daarna heb ik de foto's maar eens over gezet op mijn harde schijf, aangezien ik zo veel foto's gemaakt had dat mijn telefoon al voor 95% vol was. Het 's avonds hebben we een glaasje Cartojal gedronken, wat dé wijn is van de Feria van Málaga. Iedereen die je op straat tegenkomt, heeft zo'n roze fles in zijn of haar hand. Vol verwachting nipte ik aan het glaasje, maar het was zó zoet, niet te drinken. En dat zeg ik, als zoetekauw.. Daarna hebben we nog eventjes met z'n vieren gedanst in een barretje in het centrum en vandaag hebben we niet meer zo heel veel gedaan. Weer een beetje gezwommen en in de zon gelegen. Morgen weer school!

Het weer is, zoals jullie wel zouden verwachten, prima hier. Soms zelfs iets té warm. Afgelopen dinsdag was het namelijk 37 graden! Ik ben dan ook, voor mijn doen, al best bruin geworden!

Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte! Ik was van plan om het kort te houden, maar dat is toch niet helemaal gelukt haha. Ik hoop dat jullie het leuk vonden mijn eerste blog te lezen en er komt snel weer een nieuwe!

Tot snel en een veel liefs uit Málaga,

Celine

  • 13 Augustus 2017 - 22:43

    Francis:

    lieve Celine wat ben ik trots op jou, je doet het maar allemaal, als ik dit zo lees hoor ik het je gewoon vertellen
    Dikke kus en knuffel Mama xxx

  • 13 Augustus 2017 - 22:53

    Martien:

    Goed te horen dat je het naar je zin hebt
    Veel plezier en geniet ervan, wat een leuk verslag
    Groetjes en tot spoedig weerziens Opa&Oma

  • 14 Augustus 2017 - 08:21

    Rico:

    Hoi Celine.

    Ben echt nieuwsgierig hoe het afgelopen
    Is met die Fransman na 4 flessen zoete wijn????

  • 15 Augustus 2017 - 21:33

    Wilma Schoonenberg:

    Lieve Celine ,wat een avontuur ,ik wens je een geweldig verblijf .take care of your selfe .veel liefs van Wilma

  • 16 Augustus 2017 - 16:11

    Finy:

    Lieve Celine,

    Wat een geweldig mooi verslag, ik zit er helemaal in en ga met je mee.
    Ben zo trots op je dat je dit allemaal doet.
    Kijk weer uit naar je volgende verhaal.

    Lieve groet van Ome Hub en Tante Finy. xxx

  • 17 Augustus 2017 - 23:10

    Joyce:

    ¡Hola liefste nichtje,
    Heerlijk om je Spaanse avonturen te lezen!! Zo leuk!!
    Weer heel veel nieuwe, mooie herinneringen and so many more to come!! Super trots op jou!
    Ik krijg alweer reiskriebels als ik het lees....! Alleen die talen.. Respect voor jou dat je je daar zo goed mee weet te redden :D!!
    Ga maar snel weer nieuwe avonturen beleven!!
    We spreken elkaar snel! Adiós! xxxx

  • 19 Augustus 2017 - 17:21

    Finy Kamps:

    Hallo Celine, geweldig dat je dit allemaal mag beleven. Geniet er van. Geweldig verhaal en ik kijk alweer uit nar je volgende avonturen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 17906

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 31 Januari 2019

Studeren in Madrid

31 Juli 2017 - 16 December 2017

Stagiaire in Málaga

27 September 2015 - 27 Februari 2016

Au Pair in Frankrijk

Landen bezocht: