¡El primer mes! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu ¡El primer mes! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Celine Prevos - WaarBenJij.nu

¡El primer mes!

Blijf op de hoogte en volg Celine

30 Augustus 2017 | Spanje, Málaga

El primer mes, oftewel de eerste maand, zit er alweer op! Tijd voor weer een kort (wat uiteindelijk toch weer een heel verhaal wordt mij kennende) verslag!
Dinsdag 15 augustus hadden we een dagje vrij. Het was namelijk La Asunción de la Virgen (Maria Hemelvaart of het hoogfeest van Maria Tenhemelopneming in het Nederlands) Dit is een officiële feestdag in Spanje en dus vrije dag! Overdag hebben we gewoon bij het zwembad gelegen en in de namiddag zijn we naar het centrum van Málaga gegaan. Hier hebben we eerst nog en (klein) beetje van de Feria gezien. Er waren Flamenco danseresjes in de leeftijd van Tess. Zó schattig! Daarna zijn we nog even een barretje binnen geweest, waar allemaal Spanjaarden, jong en oud, samen aan het dansen waren. Super leuk! Daarna zijn we bij de Italiaan op het pleintje voor de kathedraal gaan eten. Ik had lasagne, én wat was die lekker zeg! Na een fotomomentje op dit leuke pleintje en een ijsje op de hoofdstraat (Calle Larios), was het weer tijd om naar huis te gaan. Op woensdag heb ik, voor het eerst in twee weken, hobo gespeeld. Het ’s avonds skypte ik met papa en Hilco, gezellig! Die vrijdag had ik natuurlijk weer toets en daarna heb ik samen met Fabiënne aan het zwembad gelegen (lees: geslapen) en hebben daarna met een glaasje Tinto de Verano (een soort van Sangria, maar dan annders en een typisch drankje van deze streek) en een chipje tv gekeken, waar alle Engelse programma’s in het Spaans nagesynchroniseerd waren. Heel grappig en ook nog heel goed voor ons Spaans. Na het eten ben ik nog samen met Kiki en Fabiënne naar het strand gegaan en hier bij een barretje iets gedronken. Dit was erg gezellig! Op zaterdag gingen we boodschappen doen, maar aangezien het zaterdag ook een feestdag bleek te zijn, waren alle winkels dicht. We dachten dat de supermarkt in de stad wel open zou zijn aangezien alle toeristen in Málaga ook boodschappen moeten doen. Dit bleek helaas niet zo te zijn. Om 3 uur waren we pas weer thuis... Zonder boodschappen! Het ’s avonds gingen Kiki en Britt een vriendinnetje opzoeken in Torremolinos en dus zijn Fabiënne en ik bij het strand tapas gaan eten en toen in hetzelfde barretje van vrijdag een cocktail gaan drinken. Dit is nu ons vaste plekje haha. Kan ook niet anders met cocktails voor €4,! Vervolgens zijn we met de bus naar El Real geweest. Dit is een ander deel van de Feria. Bij aankomst zag je een super groot huis dat helemaal verlicht was. Super mooi! Links was er een mega grote “kermis”, met kleine winkeltjes, eetkraampjes en attracties (achtbanen, wildwaterbanen, reuzenrad). Maar het leukste was eigenlijk aan de rechterkant. Hier hadden ze in de straatjes allemaal huisjes (zonder dak) gebouwd en in elk huisje was een bar of restaurantje etc. We zijn een van die barretjes naar binnen gegaan en het was echt helemaal geweldig. Alleen maar Spanjaarden (Fabiënne en ik waren echt de enige buitenlanders), vooral Spaanse muziek, iedereen aan het dansen (zelfs de jongens en echt nog super goed ook) en een top sfeer! We gingen op een gegeven moment even naar buiten om een luchtje te scheppen en toen moesten we gewoon in de rij staan om terug naar binnen te mogen. :o Maar e hebben de hele avond gedanst en Spaans gepraat en het was zó leuk! Op zondag hebben we een beetje uitgeslapen en ben ik samen met Britt naar het strand gegaan en het ’s avonds zijn Fabiënne, Kiki en ik nog pizza gaan eten bij het strand aangezien we nog steeds geen boodschappen hadden kunnen doen.

Dinsdag, onderhand de 22e dus, zijn we na school weer lekker naar het strand geweest en het ’s avonds heb ik nog eventjes met mama, Hilco, opa, oma, Rico, Sandra, Fenna en Tess geskyped. Zo leuk! Woensdag heb ik nog wat dingetjes geregeld, mijn vlucht terug geboekt (nu al ja!) aangezien deze heel goedkoop was en we dan met z’n vieren samen gezellig terug kunnen vliegen en heb ik nog met Amy geskyped! Na het eten, zijn Fabiënne en ik nog even naar ons vaste tentje bij het strand geweest. Volgens mij begint het personeel ons al te herkennen, haha! Op donderdag waren Fabiënne en ik vroeg klaar en zijn we het centrum in geweest om te winkelen en te lunchen. We zijn goed geslaagd en het was ook erg gezellig! Het ’s avonds hebben we weer met z’n allen samen hard geleerd voor de toets. Dit was gelukkig niet voor niets, want ook deze toets heb ik gelukkig weer gehaald. Vanaf deze week zit ik dus in B1.1, waar ik super trots op ben! Vrijdag zijn Fabiënne en ik aan een Spaanse serie begonnen – Velvet – in het Spaans, met Spaanse ondertiteling én we begrijpen er ook nog eens iets van! Het ‘s avonds zijn we naar de rooftop bar geweest van het AC Hotel Málaga Palacio. En wat was dat mooi zeg! Je kon helemaal over Málaga heen kijken en ook de verlichte kathedraal van boven zien. Zeker een aanrader! Na de rooftop bar zijn we naar Sala Gold geweest, wat een van de bekendste uitgaansgelegenheden in Málaga is. Hier hebben we nog eventjes gedanst en hebben vervolgens de taxi naar huis gepakt aangezien er geen bussen meer reden. Zaterdag hebben we een bedje gehuurd aan het strand, waar we de hele dag lekker in de zon gelegen hebben. Hier ben ik goed (héél goed) bijgebruind! Blij! :) Na het strand ben ik even naar het kerkje in ons dorp gelopen aangezien het die dag de jaardienst van tante José was en ik dus een kaarsje wilde aansteken. Dus ik doe de deur van de kerk heel voorzichtig open, zie ik opeens heel veel mensen én een witte jurk; was er een bruiloft aan de gang. Oeps! Typische Celine actie weer dit! Het ’s avonds begon het met regenen, voor de eerste keer in een maand. We riepen serieus tegen elkaar: “Oh my god, het regent!”. Haha! Helaas bleef het daar niet bij. Zondag werden we wakker en toen regende het alweer (nog steeds?). Gelukkig werd het daarna droog want we zouden naar Mijas gaan. Eerst zijn we met de bus naar het station bij de haven gegaan, bleek daar geen bus naar Mijas te gaan. Gelopen (en 100 keer de weg gevraagd) naar het andere station om erachter te komen dat we nog anderhalf uur moesten wachten op de bus naar Mijas. Toen hebben we maar besloten om een taxi te pakken en waren we in een half uurtje daar. Wat is Mijas mooi zeg! Mijas is een klein bergdorpje met alleen maar witte huisjes. We kwamen aan op het “grote” plein van het dorpje, waar veel winkeltjes en restaurantjes waren. Ook stonden hier paarden met koetsen (in de volle zon, super zielig). Vervolgens zijn we een beetje rond gaan wandelen in de smalle straatjes met witte huisjes en kwamen we uiteindelijk bij een panoramapunt, waar je super mooi over de omgeving kon uitkijken. Daarna zijn we op het pleintje wat gaan drinken en hebben we met z’n vieren een pizza gedeeld. Toen zijn we nog wat gaan lopen en kwamen we ezeltjes tegen. Ondanks dat dit echt typisch voor het dorpje is, was dit echt te zielig voor woorden. De arme ezeltjes stonden helemaal uitgedroogd in de volle zon te wachten totdat een of andere toerist een rondje op hun rug wilt maken. Dus hebben wij ze maar een beetje getroost en geknuffeld! Na het knuffelen kwamen we nog een fantastisch mooi uitzicht tegen waar we met z’n vieren en alle vier apart nog foto’s gemaakt hebben. Vervolgens zijn we weer naar boven gewandeld om een restaurantje te zoeken en kwamen we nog een kerkje tegen waar ik nog een (helaas nep) kaarsje voor tante José heb kunnen aansteken. Bij het restaurant aangekomen, hebben we heerlijk tapas besteld met een flesje cava. Echt vakantiegevoel hoor! Om 21:15 vertrok de bus weer naar huis. Echt super veel respect voor de chauffeuse die de bus door de scherpe bochten, langs de bergrand en afgrond moest manoeuvreren en in elke bocht toeterde en hoopte dat geen tegenligger kwam. Gelukkig was alles goed gekomen én konden we genieten van en van de mooiste uitzichten die ik ooit gezien heb. Het hele dal was namelijk verlicht door alle lichtjes van huizen enzo. Super mooi! Helaas duurde de busrit iets (understatement) langer dan verwacht en moesten we in het centrum de bus naar huis nog pakken. Gelukkig hebben we die, met een beetje rennen, meteen kunnen halen. Rond half 12 waren we thuis. Moe, maar zeer voldaan na deze enorm leuke dag, vielen we in slaap. Ik kan nu al niet wachten op de volgende uitstapjes! :) Maandag begon school weer en het ’s avonds skypte ik nog met papa en Hilco, die ik dus al mijn verhalen al heb kunnen vertellen!

Ik heb in deze eerste maand heel veel leuke dingen gedaan, maar er staan ook nog net zo veel leuke dingen (meer zelfs) op de planning, dus er valt nog veel te lezen de komende tijd!

Liefs en een dikke knuffel vanuit Spanje,

Celine



  • 31 Augustus 2017 - 01:16

    Opa:

    Alweer een super mooi verhaal, je moet
    Schrijver worden hoor
    Goed om te horen dat alles Ok is en dat je
    Veel plezier hebt, dus tot weerziens en geniet
    Zo lang als mogelijk
    Groet opa en Oma

  • 31 Augustus 2017 - 10:33

    Finy:

    Lieve Celine,

    Wat heb ik weer genoten van je verhaal,ben helemaal met je mee gegaan..
    GENIET..!!

    Lieve groet,

    Tante Finy. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 17904

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 31 Januari 2019

Studeren in Madrid

31 Juli 2017 - 16 December 2017

Stagiaire in Málaga

27 September 2015 - 27 Februari 2016

Au Pair in Frankrijk

Landen bezocht: